Nestlé zaplatí spoločnosti Starbucks za predaj kávy 7,1 miliardy dolárov


Táto časť podnikania v súčasnosti pre nich vytvára ročné tržby vo výške 2 mld. USD. Dohoda znamená, že majitelia strojov spoločnosti Nespresso budú môcť kúpiť staršie značky kávy Starbucks pre domáce použitie. Spotrebitelia nájdu aj kávové zrná Starbucks, mletú a instantnú kávu ľahšie dostupnú, pretože najväčšia svetová spoločnosť na výrobu potravín a nápojov používa svoju rozsiahlu distribučnú sieť na predaj výrobkov Starbucks na celom svete. Nestlé meno sa nezobrazí vedľa Starbucks, ale dohoda by mohla Nestle naďalej pomáhať posilňovať svoje podnikanie v USA vďaka silnej značke kávy High Street.

káva

Analýza:
Je to obrovské licenčné ujednanie, vďaka čomu môže spoločnosť Nestlé predávať produkty Starbucks prostredníctvom distribučných kanálov spoločnosti Nestlé.
Znamená to, že uvidíte oveľa viac kávovarov značky Starbucks, ktoré sa používajú v zariadeniach Nespresso alebo Dolce Gusto, ktoré sú všetko zúrivé – čiastočne vďaka reklamám s Georgom Clooney.

Starbucks bude aj naďalej kupovať surové (zelené) kávové zrná od poľnohospodárov, ale tnaeraz Nestlé vstúpi a pripraví tieto zrná pre spotrebiteľov podľa prísnych licenčných pravidiel Starbucks. Spoločnosť Nestlé nebude mať k dispozícii žiadnu infraštruktúru spoločnosti Starbucks, ani sa v kaviarňach Starbucks nedostanú žiadne produkty spoločnosti Nestlé.

Pre túto úpravu spoločnosť Nestle zaplatí 7 miliárd dolárov, pretože verí, že produkty Starbucks budú oslovovať milovníkov prémiovej kávy na celom svete. Napriek cenovému údaju sa akcionárom Nestlé zdá, že sa im táto transakcia páči. Akcie spoločnosti Nestlé dnes vzrástli o 1,5%. Zatiaľ čo investori Starbucks trochu pokrčili ramenami.

kafe

V minulom roku spoločnosť Nestlé zaplatila približne 425 miliónov dolárov za 68% podiel v spoločnosti Blue Bottle Coffee, spoločnosti so sídlom v Kalifornii, ktorá predáva zákazníkom online kávy a má v USA a Japonsku množstvo obchodov.