Výber správneho CRM pre vaše obchodné potreby
Potrebujeme spôsob, ako sledovať našich súčasných, minulých a potenciálnych zákazníkov? To záleží … ako dlho chcete zostať v podnikaní? Kedysi som bol zamestnaný ako konzultant, aby som viedol projekt pre organizáciu, ktorá mala tri samostatné – ale súvisiace – podniky pod jednou strechou, ktoré využívali tri samostatné systémy na riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM) a žiadny z týchto troch slúžil svojim podnikom. veľmi dobre … vedeli, že strácajú zákazníkov a chýbajú kontakty. Mojou úlohou bolo zistiť, čo fungovalo pre každý podnik, čo nebolo a čo bolo pre každého z nich naozaj dôležité. Potom nájdite spoločnú základňu a implementujte jedno off-the-police, ale prispôsobiteľné, CRM riešenie, ktoré spĺňa väčšinu potrieb každého podniku… ale nakoniec by všetci používali rovnaké riešenie.
Väčšina malých podnikov nepotrebuje túto úroveň detailov. Bolo by to prehnané a rozpočet istič. Ale niečo potrebujete? Ó áno. Práve teraz, ako nezávislý konzultant, je to väčšinou niečo, čo sledujem pomocou e-mailov zoradených do priečinkov. A áno, je to niečo, čo ma zbláznilo, takže to neodporúčam. Som v procese zmeny, ako som spravovať svoje vzťahy so zákazníkmi, takže som určite nejaké aktuálne myšlienky na túto tému.
CRM podľa definície
Ak chcete vytvoriť druh základnej definície toho, o čom hovoríme, pokiaľ ide o CRM, pozrime sa, čo o tom Wikipedia hovorí. Wikipedia definuje CRM ako toto:
„CRM je široko implementovaný model pre riadenie interakcií spoločnosti so zákazníkmi, klientmi a predajnými vyhliadkami. Zahŕňa využívanie technológií na organizáciu, automatizáciu a synchronizáciu obchodných procesov – najmä predajných činností, ale aj marketingových, zákazníckych služieb a technickej podpory. Celkovým cieľom je nájsť, prilákať a získať nových klientov; vychovávať a udržiavať tie spoločnosti, ktoré už má; lákať bývalých klientov späť do záhybu; a znížiť náklady na marketing a služby zákazníkom. “
Kritické informácie a potreby CRM
Niektoré kritické oblasti, ktoré potrebujete v CRM pre vaše malé firmy, sú tieto:
- spoločnosť
- materská spoločnosť
- URL
- primárny kontakt
- sekundárny kontakt
- emailové adresy
- telefón
- skype
- dátumy kontaktu
- poznámky
Niektoré kľúčové funkcie, ktoré pomôžu vášmu podniku pri používaní CRM na sledovanie vašich súčasných a potenciálnych klientov a zákazníkov:
- zobrazenie prehľadu panela
- prispôsobiteľné polia
- možnosť pridávať polia
- štandardné výkazníctvo z krabice
- schopnosť vytvárať vlastné prehľady
- schopnosť iniciovať kontakt s klientmi v rámci CRM (bude iniciovať e-maily a Skype kontakt v rámci CRM softvéru)