Médiá na Slovensku. Komu najviac veríme a čo nás najviac zaujalo?

Vraví Vám niečo pojem Digital News Report? Možno viete alebo podľa názvu tušíte, že ide o každoročný súhrn informácií pozostávajúcich z výsledkov o návštevnosti digitálnych médií. Táto štatistika je tvorená významnou univerzitou Oxford. Tento prieskum podporujú vplyvní partneri ako Google, BBC News, či iné zvučné mená. Hľadáčiku tohto prieskumu neuniklo ani Slovensko. Ako sme na tom, respektíve aké mediálne stanice či webové stránky, čiže informačné zdroje sú u nás najnavštevovanejšie a aké témy nás najviac zaujali?

kamera

Témou médií, aká najvplyvnejšou mierou dopadla na pohľad, názory i záujmy ľudí na Slovensku, sa stala smutná a ťažko pochopiteľná udalosť- vražda mladého novinára Jána Kuciaka a jeho partnerky Martiny Kušnírovej. Spomenutá téma zasiahla slovenskú verejnosť najvýraznejšie, konkrétnejší opis udalosti a dôsledku už hádam ani nie je z mojej strany potrebný.

V prípade našej krajiny  padlo i upozornenie o rozšírenej hrozbe šírenia nepotvrdených informácií a poloprávd, ktoré môžu mať za následok našu celkovú dezinformovanosť či vytváranie názorov a pohľadov hraničiacich s ilúziou.  Zvýšenou hrozbou sú aj čoraz pravidelnejšie hoaxy.

novinář

V kategórii TV staníc za najsledovanejšie na našom území považujú na prvom mieste TV Joj, na druhom mieste TV Markíza a trojicu uzatvára RTVS. A ako sú na tom rádiové stanice? Prvú priečku obsadilo Rádio Expres. Dôležitá je však aj pravidelná tlač a v tomto smere je víťazom Nový Čas. Z pohľadu online informačným médií najviac čítame Topky, nasledujú Aktuality a na treťom mieste sa drží Sme. No nesmiem zabudnúť, že pekné piate miesto drží kontroverzný portál Hlavnespravy.

•         Zaujímavým je zistenie, že čoraz viac online čitateľov je ochotných platiť za odomknutie obsahu. Ale majú na výber? Forma uzamknutia obsahu tých najzaúmavejších článkov sa stáva trendom.